Salmopol - Trzy Kopce - Dolina Gościejów (trasa średnio trudna ok.10km)

Przewodnik

Szczyt Trzy Kopce to drugi najbardziej popularny kierunek wędrówek w Wiśle i można do niego dotrzeć kilkoma wariantami. Nasza trasa rozpoczyna się od Przełęczy Salmopolskiej i wiedzie przez Smrekowiec, Trzy Kopce, Kamienny i os. Jarzębata (żółty szlak) aż do Doliny Gościejów (bez oznaczeń szlaku).

Gdzie zacząć?

Naszą 10 kilometrową wyprawę zaczynamy od Przełęczy Salmopolskiej, na którą zawiezie nas autobus z przystanku Gościejów lub Nowa Osada (to te znajdujące się najbliżej Kamratowa). Wysiadamy na ostatnim przystanku w Wiśle, ponieważ Salmopol to granica pomiędzy Szczyrkiem a Perłą Beskidów.  Jedynym newralgicznym punktem na trasie jest ten, który ją rozpoczyna, udajemy się bowiem kilka metrów w stronę Malinowskiej Skały, po czym skręcamy w prawo w las (należy bacznie wypatrywać strzałki na drzewie z oznaczeniem szlaku żółtego), przechodzimy przez drogę aby ponownie wejść na leśną ścieżkę. Początek trasy jest dosyć kamienisty.

Smrekowiec - Trzy Kopce

Ta część naszej wyprawy to jedyne miejsce, gdzie czeka nas droga w górę. Jest to jednak na tyle łagodne podejście, że nie powinno nas ono za bardzo zmęczyć. Na szlaku napotkamy kilka widokowych i ciekawych miejsc, a na szczycie Trzech Kopców będzie na nas czekać niezwykłe schronisko z punktem gastronomicznym "Telesforówka". Wystarczy zadzwonić w patelnię, a pojawi się gospodarz gotowy podać ciepłą strawę i chłodzące napoje.

Trzy Kopce - Gościejów

Udając się z Trzech Kopców w dół, droga zaprowadzi nas przez "Kamienny" i przepiękne punkty widokowe. W okolicach osiedla na Jarzębatej będziemy mieli do wyboru pójście w prawo lub lekko w lewo. Droga w lewo nie jest oznaczona szlakiem i wiedze min. wśród gospodarstw, pól i lasów aż do doliny Gościejów. Droga w prawo jest kontynuacją szlaku żółtego i poprowadzi nas do centrum Wisły, skąd do Kamratowa możemy wrócić ścieżka spacerową wzdłuż rzeki Wisła lub autobusem.